Várják az utasok véleményét

BKK tavaly ősszel a 7-es és a 33-as járatcsalád átalakításával kapcsolatban kérte ki az utasok véleményét; most ezt a javaslatot bővítette ki, fejlesztette tovább, reflektálva a nagyszámú, és korántsem egységes elképzelésekre – írja a budapest.hu. A javaslat március 2-ától egy interaktív, térképes felületen ismerhető meg részletesen a http://www.bkk.hu/te/m4-felszin/ oldalon; ezen az oldalon várják az utasok véleményét, észrevételeit is a tervezett változásokkal kapcsolatban, egészen 2016. március 16-ig. Az új javaslat célja, hogy a metróval párhuzamos buszjáratok helyett még jobb felszíni kapcsolatot nyújtson az M4-es metróhoz.

A javaslat érinti többek között a Buda különböző területeiről a Rákóczi út térségébe beérkező, illetve Zugló és Újpalota felé továbbközlekedő buszjáratokat. A BKK ezeket a buszvonalakat úgy tervezi átalakítani, hogy a Rákóczi úti buszkínálatot átcsoportosítja. Az átcsoportosítás eredményeképpen a belváros és Újpalota közötti kiszolgálás nem változik, azonban a Buda felé továbbközlekedő autóbuszok jellemzően nem az M4-es metró felett közlekednek tovább.

  • A 8-as autóbuszjárat útvonala a Keleti pályaudvartól Újpalota, Nyírpalota útig meghosszabbodik, és a pesti szakaszán a Blaha Lujza tér és Újpalota között gyorsjáratként közlekedik. A gyorsjárati szakaszon a jelenlegi 107-es járattal egyező megállóhelyeket használ. A bővülő szerepkörre tekintettel a 8-as vonalon minden időszakban csuklós járművek állnak forgalomba. Mivel a meghosszabbított útvonalon és csuklós járművekkel közlekedő 8-as járat biztosítja az átszállásmentes autóbuszos kapcsolatot a Gazdagéti lakótelep, illetve a Hegyalja út térségéből a belváros, valamint Zugló felé, ezzel kiváltja a 239-es járatot.
  • A 8-as járat szerepének bővülésével gyorsjárati eljutást kínál a belvárosi célpontok felől Zuglón át Újpalotára, így a pesti szakaszon teljes mértékben helyettesíti a 107-es járatot. A 107-es autóbuszjárat helyett a pesti szakaszon a 8-as járat közlekedik, a 107-est a budai oldalon pedig¬ Kelenföld és a belváros között elsősorban az M4-es metró, valamint a 7-es alapjárat és a meghosszabbított 114-213-214-es járatok helyettesítik.
  • A 133-as járat továbbra is mindennap gyorsjárati kapcsolatot biztosít a XXII. kerület felől a belvároson át Újpalota felé. A Rózsakert utcai lakótelep felől az M4-es metró végállomásához közlekedő gyorsjárati kínálat bővítésével, a metrókapcsolat vonzóbbá tételével kedvező, gyors belvárosi utazási lehetőség adódik. Szükségtelenné válik tehát a Rózsakert utca térségéből a Nagytétényi úton át a közvetlen, ám lassú városközpont-irányú kapcsolat. A Balatoni úti gyorsjárati közlekedés fejlesztése miatt a 233-as buszjárat feleslegessé válik, szerepét a Nagytétényi út–Budafoki út térségében a 33-as és a 133-as busz, illetve a 114-es járatcsalád autóbuszai veszik át. A pesti oldalon a belváros és Újpalota között a 7E, a 8-as és a 133-as gyorsjárat kínál az igényekhez illeszkedő kapacitást.

Az utasok véleményét a központ március 16-ig várja a honlapján (http://www.bkk.hu/te/m4-felszin/).

Comments are closed.