Változhat a forgalmi rend a kerületben

Törvényi kötelezettségének tett eleget az önkormányzat azzal, hogy október 12-én közmeghallgatást tartott. A „nyilvános fogadóóra” témái a közterület rendje és a kerület forgalmi változásai voltak.

Fotó: XV Média, Nagy Botond

Fotó: XV Média, Nagy Botond

A közterületek rendjéről Németh Tibor városüzemeltetési főosztályvezető tartott rövid ismertetőt. A szakember elmondta, hogy egy nemrég született testületi határozat alapján létrehoztak egy munkacsoportot azért, hogy felmérjék a közterületek állapotát. A munkacsoport több területet – mint például a szemétszállítást, illegális szemetelést, a kamerák hatékonyságát, a közvilágítás állapotát, a hatósági fellépések eredményét, a piacok, kocsmák állapotát, a hajléktalanok helyzetét, az utcabútorok állapotát, az ebtartás kultúráját és a parlagfűhelyzetet – is megvizsgált, melynek eredményét javaslat formájában az önkormányzat elé tárta. A közmeghallgatáson felszólalt Tarsoly András, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. közlekedésszervezési vezetője, aki elmondta, hogy a 3-as metró felújítása novemberben kezdődik. Első évben az északi – Újpest központ – Lehel tér – közötti szakasz felújítását végzik, ami miatt jelentős forgalmi változások lesznek. Ezek a kerületet is érintik, többek között a 12-es villamos meghosszabbított útvonalon, egészen a Lehel térig fog közlekedni.

Fotó: XV Média, Vargosz

Fotó: XV Média, Vargosz

Ezt követően tájékoztatás hangzott el két kerületrészben tervezett forgalmirend-változásokról. A Szentmihályi út – Régi Fóti út – Aporháza utca – M3-as autópálya által határolt terület valószínűleg Tempo30-as övezet lesz, és ehhez illesztik majd a tömegközlekedési útvonalat. A másik változás a Szerencs utca – Bánkút utca – Wesselényi utca – M3-as autópálya bevezetője által határolt területet érintené. Itt egyirányúsításokkal csökkentenék az átmenőforgalmat, ez a Bercsényi utcát a Wesselényi felé és a Wesselényi utca Pöltenberg és Bercsényi utcák közti szakaszát érintené.

A lakossági hozzászólások egy része érthető módon a fenti témákat érintette, de emellett számos más ügy is felmerült. Többek között, hogy a metrópótlás részeként miért nem sűrítik a MÁV járatokat, és szóba került, hogy Újpalotáról meglehetősen nehéz tömegközlekedéssel megközelíteni az Őrjárat utcába áttelepült tüdőgondozót. Felmerült, hogy a vásárcsarnokban nem adnak számlát, illetve a Pozsony utca lakói nem tudnak a házuk előtt parkolni.