Tények és tévhitek

A KRESZ nem megfelelő ismerete vagy a többi – egyébként szabálytalanul manőverező – autós utánzása, de akár a GPS instrukciójának feltétel nélküli elfogadása is bajba sodorhatja az autóst vagy a biciklist – tudtuk meg Czebe Sándortól, a Safedrive Kft. közlekedésbiztonsági trénerétől.

Fotó: XV Média, Nagy Botond

Fotó: XV Média, Nagy Botond

A közlekedési szabályok közül az egyik nagy mumus a sebességkorlátozó tábla. Azzal még nincs baj, hogy lelassítunk a rajta látható sebességre, de az sokaknak okoz gondot, hogy meddig érvényes az előírás.
– Ha például lakott terület felé haladunk a megengedett 90 km/h sebességgel, és a település előtt találkozunk egy 70 km/h sebességkorlátozó táblával, a táblát elhagyva, amíg nem érünk el egy útkereszteződésig – ami akár a másik oldalon is lehet –, mehetünk 70-nel, nem kell az általában előírt 50 km/h sebességre lassítani – mondja a szakember.
Tévedés azt hinni, hogy előzéskor arra a rövid időre átléphetjük a megengedett sebességet. Csak akkor előzhetünk, ha azt az előírt sebességhatáron belül meg tudjuk valósítani.
A kerékpárosoknál a leg­gyakoribb hiba az egyirányú utcában való szembehaladás. Ez ugyanis csak akkor szabályos, ha a behajtani tilos tábla alatt kiegészítő tábla engedélyezi.
A GPS is sokszor megtréfálja az embert, főleg, ha újratervez a rendszer. Azt tudni kell, hogy a szoftverek nem mindig naprakészek, így könnyen előfordulhat, hogy visszafordít bennünket ott, ahol azt egyébként szabály vagy egyéb jelzés tiltja – hívja fel a figyelmet a szakember.

Comments are closed.