Sokoldalú nyelvi fejlesztés

A Magyar–Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola mintegy egy évtizede kezdte meg működését a városrészünkben. Európában egyedülálló módon az oktatás magyar és kínai nyelven folyik. Milyen tanévet sikerül zárniuk, hogyan alakult az iskola élete idén, többek között erről kérdeztük Schaf Viktória igazgatóhelyettest.

Kínai-magyar iskola/Fotó: XV Média, Vargosz

Magyar-kínai iskola/Fotó: XV Média, Vargosz

– Az iskola 8 évfolyamán 12 osztályban kétszáznyolcvan tanuló tanult a most hamarosan záruló tanévben. Élénk iskolai életünk bizonyítéka, hogy sikeresen együttműködtünk öt magyar és két, hazánkban működő nemzetközi iskolával is. A közös munka folyamán főként olyan programokat szerveztünk, amelyeket az ENSZ által 2000-ben meghirdetett úgynevezett Millenniumi Fejlesztési Célok ihlettek. Ezenkívül számos szakmai napot is tartottunk, olyan intézményeknek, alapítványoknak, amelyek szintén migráns gyermekekkel foglalkoznak.
– Bővült-e új programokkal, tantárgyakkal a kíná­latuk?
– Bevezettük a Miskolci Egyetem által kidolgozott Együtthaladó programot, melynek fő eleme a hazai közoktatásban tanuló migráns gyermekek magyar nyelvi készségeinek fejlesztése annak érdekében, hogy integráltan tanulhassanak, az iskolai tananyagban osztálytársaikkal „együtthaladó”-vá váljanak.
– Mik a jövőbeli terveik?
– Iskolánk ez év májusától résztvevője a British Council Partneriskola Programnak, melynek célja az angol nyelv tanításával és tanulásával kapcsolatos szakmai fejlődés elősegítése. 2014 szeptemberétől a British Council délutáni angol nyelvtanfolyamot indít az iskolában, az órákon a szervezet jól felkészült tanárai oktatnak majd a gyerekek életkori sajátosságainak megfelelő módszertannal, játékosan, a gyermekek beszédkészségét fejlesztve.
– Mik a tapasztalatok, kik választják intézményüket?
– Az érdeklődés továbbra is nagy iskolánkban, az elmúlt két évben már többszörös túljelentkezésről számolhatunk be. A magyar anyanyelvű szülők felismerték, hogy a következő évtizedekben a kínai nyelv egyre fontosabb szerephez fog jutni Európában és az egész világon, így gyermekük jövőjét biztosíthatják azzal, ha kínaiul taníttatják államilag finanszírozott módon.

Comments are closed.