Minőség mellett mérlegen a mennyiség

A gyerekek fél napot az iskolában töltenek, a javasolt napi öt étkezésből minimum hármat az intézményben fogyasztanak el, vagy rosszabb esetben az iskolába menet vagy hazafelé útközben esznek. A fejlődő szervezet számára azonban egyáltalán nem mindegy, milyen mennyiségű és minőségű tápanyagokhoz jut. A helyes táplálkozási szokások kialakítása a szülő feladata, aminek egyik hatékony eszköze lehet a tudatos tíz­órai- és uzsonnakészítés.

Uzsonna/Fotó: XV Média, Vargosz

Uzsonna/Fotó: XV Média, Vargosz

A szülők feladata, hogy a gyerek életritmusához, szükségleteihez alkalmazkodva, személyre szabottan állítsák össze az étrendjüket. Ez az életszakasz egyfajta megalapozása a felnőttkornak, hiszen bizonyos táp- és ásványi anyagok felszívódása fia­talkorban a legkedvezőbb. A gyermekkori elhízás óriási kockázatot jelent a szív- és érrendszeri vagy a cukorbetegség szempontjából, ráadásul a kövér gyermekek nagy része kövér felnőttekké is válik.
Éppen ezért nem mindegy, mit és mennyit esznek a kicsik. Ha a gyermek menzán ebédel, az iskolai étkezések közül csak a tízórairól és az uzsonnáról kell gondoskodnia a szülőnek. Érdemes otthon csomagolni elemózsiát, és nem a csemetére bízni, hogy vegyen valamit a büfében.
Az egészséges alapanyagokról sokat hallani, azonban a megfelelő adagról már ritkábban. Az ételek mennyiségénél azonban nemcsak a tudományos adatokra érdemes hagyatkozni, hanem a gyermek életkorát és igényeit is figyelembe kell venni. Felesleges több szendvicset és fél kiló gyümölcsöt csomagolni. A TÉT Platform táplálkozási szakemberei is arra hívják fel a figyelmet, hogy a kevesebb, de változatos elemózsia a megfelelőbb a gyermek számára, és néha egy kis nasi is belefér.