Milyen központja lesz a kerületnek?

0202_Tajekozt_SzabTervrol_04

Erről a témáról tartottak egyeztető fórumot január 22-én a Polgármesteri Hivatal Dísztermében. Fontos kérdésről lévén szó, az érdeklődés is az átlagosnál nagyobb volt. A tájékoztatón Sipos Gábor főépítész elmondta, az elkészített tervekbe a 2012-es a „Vasúttól a sportcélú városközpontig” című ötletpályázaton felmerült javaslatokat is beépítették. A terveket a közbeszerzési pályázaton nyertes KASIB Mérnöki és Manager Iroda készítette el.

– A Kazinczy utca–a Régifóti út–Sódergödör–vasút–Fő út által határolt 50 hektáros területre már 1938-ban városközpontot terveztek, ám akkor még csak a templomok épültek meg – mondta Pintér Ferenc, az iroda vezetője.

A terület sűrűn lakott részekre, kihasználatlan zöldövezetekre és intézményekre tagolódik, amelyek építészeti és funkcionális szempontból is meglehetősen változatos képet mutatnak, továbbá sok esetben átjárhatatlanok.

Kijelölték a tervezett fő tér helyét a rákospalotai templom előtt, ahol viszont nagy a forgalom. Ezért a Bácska utcáról a közlekedést a Deák Ferenc utcára és a Fő útra terelnék át. Az így kialakított sétálóutca nagyobb rendezvények megtartására is alkalmas lenne.

A Budai II László Stadion melletti Bányász parkban sport- és rendezvénycsarnok épülne, amely miatt a focipálya körüli futópályát megszűntetnék. A megszűntetett zöldterületet zöldfolyosó kialakításával pótolnák az Epres soron. Felújítanák a Karácsony Benő parkot, ahol a játszótéren, díszkerten, vizes parkon és egy rendezvényhelyszínen kívül új orvosi rendelő is helyet kapna. Ide a jelenlegi Deák és Sződliget utcai rendelőket költöztetnék át. A leendő városközpont kialakításában ez lesz az első lépcsőfok, ugyanis erről már döntött a testület. A tervek szerint két éven belül meg is valósul a fejlesztés.

Fontos eleme még a tervnek a jelenlegi bolhapiac megszűntetése, amelynek helyére P+R parkolók, kerékpártárolók és kisebb kereskedelmi egységek épülnének, valamint a Rákospalota–Újpest vasútállomást és a Sín utcát aluljáróval kötnék össze. A környék forgalmát körforgalmakkal csillapítanák.

A Járműszerelvénygyártó Zrt.-vel kezdtek tárgyalásokat arról, hogy a gyártást helyezzék át Rákospalota központjából, de a tervezési részleg továbbra is maradjon a kerületben.

A hozzászólók közül volt, aki az uszodát hiányolta, mások a parkosítással kapcsolatban mondták el fenntartásaikat. A tervezők ígérték, a használható javaslatokat beépítik a tervekbe, amelyek várhatóan 15-20 éven belül valósulhatnak meg.

Comments are closed.