Lehalkították az M3-ast

Hosszú ideje húzódó probléma végére tehetett pontot a Mindenki a Tizenötödikért frakció szeptember 17-én. Aznap ugyanis átadták az M3 kivezetője melletti zajvédő fal több mint egy kilométeres hiányzó szakaszát.

– Sokszor csak helyben toporgott a főváros, ezért nyúlt ilyen hosszúra ez a pótlás – mondta Cserdiné Németh Angéla polgármester, az avatóünnepségen. – Budapest mostani vezetése azonban bebizonyította, hogy egy kis akarattal néhány hónap alatt is meg lehetett valósítani ezt a fontos beruházást. 

Fotó: XVMÉDIA, Vargosz

– A főváros új vezetésének sok adósságot kellett átvennie – tette hozzá Karácsony Gergely főpolgármester. – Az egyik ilyen adósság a zajvédőfal hiányzó szakasza volt. El kell ismerni, a korábbi ciklusnak a XV. kerület leginkább a vesztese volt, nemcsak emiatt a fal miatt, hanem az elmaradt útfelújítások, a megígért, majd törölt villamospálya-építés, vagy akár az elhanyagolt Csömöri úti felüljáró miatt is kijelenthető ez. Most annyit már bejelenthetünk, hogy az első projekttel készen vagyunk, de nagy valószínűséggel a jövőben lesz még néhány közös ügyünk a kerület vezetésével.

A Wesselényi utca – Szentmihályi út közötti 1160 méteres zajvédőfal-szakaszt az elmúlt két évben civilek és politikusok is forszírozták.

Fotó: XVMÉDIA, Vargosz

– Az M3 kivezetőszakasza szinte napra pontosan negyven éve Rákospalotán keresztül vezet, az itt élőknek mégis harminc évet kellett várniuk, hogy a zajártalmak csillapítása érdekében lépések történjenek – mondta Hajdu László országgyűlési képviselő, aki polgármesterként és fővárosi képviselőként is sokat lobbizott a teljes zajvédelemért. – Az önkormányzat 2015-ben önerőből elkészítette a hiányzó falszakasz terveit, ám a főváros korábbi vezetése éveken át csak ígérgette, majd folyton elhalasztotta a kivitelezést.

A Wesselényi utca – Szentmihályi út határolt terület a 6-os számú önkormányzati körzetet érinti, melynek Legárd Krisztián a képviselője.

– Rengeteget köszönhetünk a Takács házaspárnak, Józsinak és Zsókának is, akik aláírásgyűjtések szervezésével, minisztériumoknak írt levelekkel, a sajtó bevonásával 2010-ben elindították a zajvédőfal építésének ügyét. Nélkülük ma biztos, hogy nem itt tartanánk, és nagyon sajnálom, hogy Józsi ezt a sikert már nem érhette meg.

A zajvédőfal hiányzó szakaszának megépítésével még nem fejeződött be az ott élők környezeti kárának enyhítése. Az önkormányzat és Budapest vezetése ugyanis a fallal együtt az M3 kivezető mellett lakók ablakait is kicseréli. Ezek a cserék folyamatosan zajlanak, és néhány héten belül minden érintett az életminőségében is érzékelni fogja a javulást.