Kiállnak az átjárhatóság mellett

Hiába jelezték a Parlamentben, hogy szükség van a Dugonics utcai vasúti felüljáróra, a kormány hajthatatlannak tűnik, és mindenképpen le akarja bontani – hívta fel a figyelmet sajtótájékoztatón Hajdu László és Varju László országgyűlési képviselő, május 6-án.

Hajdu László elmondta: a felüljáró 70 éve szolgálta már az itt lakókat. 

 –  Most, hogy az elővárosi vasút fejlesztése középpontba került, a felüljárót nem felújítani, hanem lebontani akarják. Erről pedig sem IV., sem a XV. kerület önkormányzatával nem egyeztettek – jegyezte meg a városrész országgyűlési képviselője. 

Fotó: XVMÉDIA, Vargosz

– Képviselőtársaim írásbeli kérésére csak az a cinikus válasz érkezett, hogy, aki meg akarja közelíteni az istvántelki munkahelyét, válasszon másik átjárási lehetőséget – fűzte hozzá Barkóczi Balázs, a DK szóvivője, a XV kerület országgyűlési képviselőjelöltje. – A lakosok érdeke pedig az, hogy megmaradjon a felüljáró, hiszen akkor elkerülhetők az olyan halálos balesetek, mint amilyen nemrég a Szerencs utcai átkelőnél történt.  

Farkas Edit, a rákospalotai körzet önkormányzati képviselője hozzátette: a belvárosból vonattal érkezett az eseményre. Leszállt az Istvántelek megállónál, majd a szabályokat követve visszasétált a Wysocki utcai felüljáróhoz. Azon átkelve a túloldalra, a Pázmány Péter utcán elment a Szerencs utcai vasúti átkelőig. Megvárta, míg felengedik a sorompót, majd  átgyalogolt a vasúti sínek Újpest felőli oldalára, hogy aztán újabb, Elem utcai sétát követően megérkezzen a Széchenyi István Művelődési Ház elé. 

 –  Ez 750 méterrel hosszabb, 5 perc várakozással több időt vett igénybe. A sok, kiszedett vasúti kerítés azt bizonyítja, az átjáró lebontásával a helyiek sem értenek egyet – nyomatékosította Farkas Edit. 

Varju László országgyűlési képviselő  hozzátette: a sajtótájékoztatóra meghívták Mager Andrea minisztert is, hogy személyesen tájékozódhasson az itt élők problémájáról, de nem élt a lehetőséggel. 

Az Istvántelki Főműhely 1905-ben épült, akkoriban nemcsak Magyarország, hanem Közép-Európa első főműhelye volt. Ennek kiszolgálására szemben vele, a rákospalotai oldalon a MÁV-telep létesült. A főműhely mára közel száz cég otthona, amely ezernél több embernek a munkahelye. Nem véletlen, hogy vasútállomás létesült ezen a vonalon, és az sem, hogy hetven évvel ezelőtt egy vasúti felüljárót építettek ide.

A sajtótájékoztatóról készült videónkat az alábbi linken láthatják:

https://xvmedia.hu/video/sajtotajekoztato-a-dugonics-utcai-feluljarot-nem-lebontani-hanem-felujitani-kellene/