Elindul a megállók tervezése

Fotó: XVMÉDIA, Nagy Botond

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) elindítja a pesti körvasúti új megállók tervezését. A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia kiemelt céljai között szerepel a külső körvasút fejlesztése, és ennek keretében új vasúti megállók épülnek Budapesten – jelentette be a BFK vezérigazgatója.

A kiírt tervezési tender szerint lenne megálló a XVI. kerületben az Egyenes utcai lakótelepnél, ott a Gödöllői HÉV-re lehet majd átszállni. Új peronok létesítésével az utasforgalom előtt ma még zárt Rákosszentmihály vasútállomást is forgalomba helyeznék.

Az újpalotai megállóban meghosszabbítanák a peronokat, hogy csatolt FLIRT szerelvényt is fogadni tudjon az állomás.A negyedik új megállóhely pedig Pestújhely néven a Kolozsvár utcánál jönne létre, ahol az 5-ös, a 124-es és a 125-ös buszra, valamint a 62-es és a 69-es villamosra lehetne átszállni. Ezekkel a megállókkal be tudják kapcsolni a körvasúti közlekedésbe a teljes XVI. és a XV. kerületet is – mondta Vitézy Dávid.

Ha a négy megálló elkészül, a körvasúton folyamatos, körirányú kapcsolat jönne létre. Piliscsabától – Óbuda, Újpest, Angyalföld, Rákospalota, a XVI. kerület és Zugló érintésével – Kőbányára, Rákosmentére, és tovább, az agglomerációba, Gödöllő felé közlekednének a vonatok.

Vitézy Dávid elmondta, a külső körvasúton jelenleg félóránként járnak az S76-os vonatok az esztergomi vonalról az északi vasúti hídon át Újpest és Angyalföld érintésével, megállnak Újpalotán és Rákoson végállomásoznak.

A gödöllői vonal fejlesztésével ezek a vonatok meghosszabbíthatók lesznek Rákosról Pécel felé, ezen a MÁV-csoporttal közösen dolgoznak.

Az új megállók elkészültével az S76-os vonatok egyre fontosabb harántirányú szerepet tölthetnek majd be.

Távlati célként jelölte meg, hogy a Nyugati Pályaudvarra is be tudjanak menni vonatok a körvasútról. A kapcsolat adott, de a pályaudvar – jelenlegi állapotában – nem  képes több elővárosi vonatot fogadni a csúcsidőben. A szolgáltatás bővítéséhez a pályaudvar rekonstrukciója szükséges.

Vitézy Dávid hangsúlyozta: azzal, hogy Budapest külső kerületei között kapcsolatokat teremtenek, lényegesen, 10-20 perccel rövidítik le majd az emberek utazását.