Egy asztalnál a közétkeztetésben résztvevők

Közétkeztetési kerekasztal életre hívásáról döntött a képviselő-testület októberi ülésén. Az új fórummal kapcsolatos tudnivalókról Dr. Pintér Gábor alpolgármestert kérdeztük.

pintergabor_08_f-nb-1

Dr. Pintér Gábor/Fotó: XV Média, Nagy Botond

– Miért volt szükség a kerekasztal létrehozására?

– Új szolgáltató végzi a közétkeztetést szeptember 1-jétől kerületünkben. A kapcsolat kezdettől jól alakult, az induláskor felmerült nehézségeket sikerült megoldani. A kerekasztal elsősorban a jövőbeli gondok megelőzésének, a felmerülő közétkeztetési kérdések fórumaként működne.

– Kik lesznek a tagjai?

– A képviselő-testület bizottságainak elnökei, az elnöki feladatot én látom el. Munkánkban állandó meghívottként részt vesznek a képviselők, az iskola, óvoda, bölcsőde, annak szülői munkaközösségeinek tagjai. Segítségünkre vannak a Gazdasági Működtetési Központ, a polgármesteri hivatal szakmai főosztályának delegáltjai és a kerületi közétkeztetést végző cég képviselői. Széles kört kívánunk tájékoztatni és bevonni a kerekasztal munkájába.

– A közétkeztetést igénybe vevők hogyan vehetnek részt a konzultációban?

– A kerekasztal konzultációs fórumként is működne, erre szolgál a mindenki számára elérhető kozetkeztetes@bpxv.hu e-mailcím, ahová bárki megírhatja észrevételeit, tapasztalatait. A minőség és a mennyiség tekintetében is várjuk a leveleket. Munkánkat a nyilvánosság előtt és annak bevonásával kívánjuk végezni, éppen ezért a legfontosabb feladataink egyike az étel minőségének ellenőrzése, és várjuk a fogyasztók és a szülők véleményét is.

– Mi a funkciója a fórumnak?

– A kerekasztal feladata a kerületi közétkeztetési szolgáltatás ellenőrzése, javaslatok tétele. Kiemelten foglalkozunk a közösségi, szociális célú étkezés javításával. Szeretnénk, ha az egészséges és korszerű táplálkozási szokások beépülnének a hétköznapokba, és egyre többen vennék igénybe a közétkeztetést. Helyi termelőket is bevonnánk a szolgáltatásba.

– Milyen hatáskörei lesznek a kerekasztalnak?

– Elsősorban konzultáció és monitoring, a minőségellenőrzés a cél, folyamatosan, szúrópróba szerűen ellenőrizzük az ételeket. Tervezzük, hogy felkeressük a szolgáltatót, látogatást teszünk telephelyén, megtekintjük főzőkonyháit. Folyamatosan tartanánk a kapcsolatot a lakossággal. A javaslatokat pedig eljuttatnánk a szolgáltatóhoz.

Comments are closed.