Átúszni a tavat

Itt a nyár, kezdődik a nyílt vízi úszóversenyek szezonja. Ezek közül a legnépszerűbb a Balaton átúszása, amelyet idén 3 versenyen, 3 különböző helyszínen és 3 különböző távon teljesíthetünk – már ha kellően felkészültünk rá.
Ahhoz, hogy sikeresen teljesítsük a versenytávokat, a legfontosabb a megfelelő állóképesség. Ennek eléréséhez hetente legalább 5 edzésre van szükség, amelyből lehetőség szerint 3 úszás legyen, a másik 2 lehet kocogás vagy kerékpározás – tanácsolja Bencze Brenda úszószakedző. Az uszodában eleinte 1, majd másfél, végül legalább 2 órát ússzunk folyamatosan, az úszásnemeket váltogatva. Fontos, hogy ne a kilométereket gyűjtsük, hanem az időt figyeljük – ez egyébként a kiegészítő edzésekre is igaz. A viszonylag monoton úszóedzést színesítheti, ha beiktatunk egy-egy úszólapos (deszkás) vagy tenyérellenállásos úszást.
– Ahhoz, hogy valaki teljesítse a Balaton átúszását, az uszodában le kell tudnia 6-7 kilométert úsznia egyhuzamban. A Balaton vize ugyanis más, mint a medencéé, a közepén, nagyjából 1 kilométeres szakaszon akkor is hullámzik a víz, ha teljesen szélcsend van – hívja fel a figyelmet a szakember.
Bencze Brenda néhány hasznos tanáccsal is szolgált a versennyel kapcsolatban. Az egyik, hogy vízbe lépés előtt alaposan kenjük be magunkat magas faktorszámú, vízálló naptejjel, különösen a fejet, a fület, az orrot és a vállat. A rajt előtt 3 órával lehetőség szerint már ne együnk, de előtte is csak valami könnyűt. Végül, ha több úszásnemet ismerünk, érdemes az elején gyorsban úszni, majd váltogatni a mell- és a hátúszást.

33. Pek-Snack Balaton-átúszás

Ha az időjárás is engedi, akkor idén július 4-én rendezik meg a Balaton-átúszást. Az eseménnyel kapcsolatban a szervezők a következőkre hívják fel a figyelmet: 

  • A rendezvényen az úszók részére szeszes ital fogyasztása tilos!
  • 14 éven aluli fiatal csak felnőtt kíséretével úszhat.
  • Minden úszónak a rajtnál kapott csuklópánttal a két part közötti közlekedés ingyenes az általunk bérelt hajókon.
  • Ha az időjárás optimális lesz, akkor az úszáskor a fejüket sapkával, kendővel védjék.
  • A test lágy részeit szakember által ajánlott krémmel javasoljuk bekenni.

 

Comments are closed.