Alternatív oktatás

Az önkormányzati, illetve állami fenntartású nevelési-oktatási intézményeken kívül néhány alternatív intézmény is található kerületünkben. Arra voltunk kíváncsiak, hogy az önkormányzat hogyan vesz részt ezen intézmények életében, milyen együttműködés van közöttük.
A XV. kerületben az óvodás korú vagy kisebb gyerkőcöket számos családi napközi várja, azonban ezekkel a magánintézményekkel az önkormányzatnak napjainkban semmilyen kapcsolata nincsen. Korábban a helyhatóság végezte a működési engedélyeztetési eljárást, de ezt a faladatot most már a fővárosi végzi – tudtuk meg Reiszné Naszádi Magdolnától, az Intézményfelügyeleti és Humán Főosztály vezetőjétől.
Az általános iskolások két alternatív iskola közül választhatnak, a Rákospalotai Meixner Iskola a művészeti oktatásban jeleskedik, hiszen alapfokú művészeti iskolaként is működik, a Magyar–Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola pedig az egyetlen ilyen iskola az országban. A Meixner iskola Tóth István utcai épületét az önkormányzattól bérli a Meixner Alapítvány, így itt a két fél megállapodása alapján a XV. kerületi GMK is végez épület-karbantartási, -felújítási munkákat. Ezen­felül önkormányzati támogatással készült el az iskolánál egy új műfüves sportpálya is a közelmúltban.
A Magyar–Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolával nincs ilyen együttműködés, hiszen az iskola fővárosi tulajdonú épületben működik. Ugyanakkor az intézménynek nagyon jó a társadalmi kapcsolata mind az önkormányzattal, mind a kerülettel.
Két középiskola is található nálunk, melyek nem állami fenntartásúak. A sportiskolaként elhíresült Kovács Pál Gimnáziumot szeptembertől a baptista egyház működteti majd, az Innovációs Szakképző, Továbbképző Iskola Központ és Gimnázium (ISZTI) pedig magántulajdonban van. Ezekkel az intézményekkel gyakorlatilag nincs kapcsolata a helyhatóságnak.
Az iskolai Intézményi Tanácsokba az önkormányzat is delegált/delegálhat tagokat, ez az ISZTI kivételével valamennyi intézményben meg is történt – mondta a főosztályvezető.

Comments are closed.