Szakaszosan, de egy időben újítanák fel a 3-as metrót

A 3-as metróvonal rekonstrukciós munkálatai közel egy időben, novemberben kezdődhetnek el az északi, a Lehel tér és az Újpest-Központ állomás közötti, valamint a déli, a Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszokon – derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből.

A dokumentum szerint a kivitelezést három fő építési ütemre lehet osztani. A három szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárásokat egy időben bonyolítják.
A déli és északi szakaszok építésének ideje alatt, a középső szakaszon, a metró csökkentett üzemidőben, hajnali fél öt és este nyolc óra között közlekedne, így a megnövelt éjszakai üzemszünetben és a hétvégi vágányzárak idején a középső szakasz felújítási munkái is végezhetők.  A déli és északi szakasz átépítését és átadását követően zárnák le a középső szakaszt. A munkálatok idején az utasokat pótlóbuszokkal szállítják.

A kivitelezés optimális esetben novemberében kezdhető, a metróvonal forgalomba helyezésének határideje 2019. június vége, a korszerűsítési munkák kivitelezésének teljes befejezése 2019. szeptember 30. A projekt várhatóan 137,5 milliárd forintból valósul meg.

A projekt keretében az állomásokat és a felszíni épületeket is felújítják. Felvonókat építenek az Újpest-Központ, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér, a Corvin negyed, a Nagyvárad tér, a Népliget és a Határ út állomásokon. Új mozgólépcső építenek ki az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca, a Dózsa György út, a Lehel tér, a Nagyvárad tér valamint az Ecseri út állomásokon.
A tervezett felújítások érintik továbbá az áramellátás korszerűsítését, a vasúti, távközlési, hírközlési berendezések felújítását és cseréjét, a járműtelep fejlesztését is.
A 3-as metróvonal hossza 17,3 kilométer 20 állomással. A vonalon 120 méter hosszú szerelvények futnak, és ezeken naponta mintegy félmillió ember utazik.

 

Comments are closed.