Mozgással a magas vérnyomás ellen

A magas vérnyomás növeli a különböző szívbetegségek, a stroke kialakulásának esélyét, a sport viszont csökkenti. De ha valakinél már kialakult ez a betegség, azoknak is érdemes rendszeresen mozogniuk, hiszen fokozza a gyógyszerek hatékonyságát.

Bár sokan talán nem gondolnák, már a mindennapok során végzett házimunkával – a bevásárlással, a takarítással, az ablakpucolással –, illetve szokásaink megváltoztatásával – például ha többet gyalogolunk vagy a lift helyett a lépcsőt választjuk – is teszünk egészségünkért.

Fotó: XV Média, Vargosz

Fotó: XV Média, Vargosz

Ezeknél azonban hatékonyabb a rendszeres, legalább hetente 2-3-szor végzett és legalább 30 perces testmozgás. Ez – a háziorvossal való megbeszélés alapján – lehet edzőteremben végzett súlyzózás, ami erősíti a szívet és csökkenti a vérnyomást. Aki nem szeret zárt helyiségben izzadni, válassza az uszodát, hiszen az úszás jótékonyan hat az erekre, vagy a tempós sétát. A kissé emelkedő pulzusszám és az enyhe izzadás ugyanis a szakemberek szerint segíti a gyógyszerek hatását.

A magas vérnyomásúaknak azonban nagyon fontos a bemelegítés és a fokozatos terhelés, csakúgy, mint a pulzusszámmérő, amelyen a kívánt pulzust szintén az orvossal való konzultációnk szerint állítsuk be.

Végezetül még egy jó tanács: a rendszeres mozgás mellett a szív- és érrendszeri betegségek elkerülésében, illetve kordában tartásában nagy szerepe van az egészséges táplálkozásnak.

Pin It