Fontos a folyadékpótlás

Akivel már előfordult futás közben, hogy megfelelő edzettségi és egészségi állapota ellenére egy idő után azt érezte, egyre fogy az ereje, megy fel a pulzusa és egyre jobban izzad, annak futónak nem megfelelő az energia-utánpótlása – hívja fel a figyelmet Szakács Olivér fitneszedző.

Kánikulai vízivás

Bármennyire is azt gondoljuk, hogy edzés közben a zsírraktárak felhasználásával biztosítjuk majd az energia pótlását, és ez majd a fogyásban is segít, sajnos ez nem egyértelműen van így. A szervezetnek ugyanis szénhidrátra is szüksége van a pótláshoz, ezért edzés előtt 2 órával mindenképpen enni kell, akinek a gyomra bírja, teljes kiőrlésű kenyeret vagy kekszet, de legalább egy almát vagy egy joghurtot.

Ha az edzés egy óránál tovább tart, futás közben is gondoskodni kell a szénhidrát-utánpótlásról. A szakember szerint annyiszor 0,5-1 gramm szénhidráttal kell számolnunk óránként, amennyi a testsúlyunk. Jó megoldás a frissítésre a többféle szénhidrátot tartalmazó izotóniás ital, a legideálisabb a 4-8 százalékos koncentrációjú. Mivel egyre melegebbek a napok, nem szabad elfeledkezni a fokozott izzadás miatt a só beviteléről sem.
– Amennyiben pedig 2 órásra vagy annál hosszabbra tervezzük a futást, az italon kívül érdemes egy energiaszeletet vagy gélt magunkkal vinni, mivel a folyadék ilyen hosszú időre már nem tudja biztosítani a megfelelő szénhidrát-utánpótlást – hangsúlyozza a ­szakember.

Pin It