Átalakítással enyhítenék a parkolási gondokat

Hat-hét év is kell ahhoz, hogy ütemezetten megvalósuljon a Kossuth-Csobogós lakótelep tervekben szereplő forgalmirendjének átszervezése, de a kisebb beavatkozásokat, például a parkolók felfestését tervezi az önkormányzat – hangzott el a témában tartott lakossági fórumon február 28-án a Kossuth iskolában. A terület átalakítása után több parkolóhely lesz, a Kossuth iskola előtt kialakult közlekedési anomália megoldása lehet a forgalom átalakítása.

Fotó: XV Média, Vargosz

Fotó: XV Média, Vargosz

Kisebb beavatkozásokkal is nagyon sokat tudunk javítani a területen, például a parkolási gondokon, így élhetőbb környezetet lehet kialakítani – mondta Benedekné Bagyinszky Márta városgazdálkodási főosztályvezető a fórum elején. Az is elhangzott, hogy a Kossuth utca-Régi Fóti út-Csobogós utca-Gubó utca-Horváth Mihály utca-Szövőgyár-Énekes-Kertköz utca által határolt körzetet vizsgálták a tervezők és ez alapján 23 területrészt jelöltek ki átalakításra. A vizsgált területen az autósok szabálytalanul parkolnak, és akadályozzák a forgalmat, beláthatatlanná teszik a csomópontokat. Közintézmények környezetében viszont kevés a leállóhely. A tervek készítésénél szempont volt, hogy a forgalmi rend vagy a parkolási irány megváltoztatásával több parkolót alakítsanak ki úgy, hogy ez ne menjen a zöldterület rovására.

A tervezők javasolták:

  • Kossuth iskolánál az utat egyirányúsítanák, úgy, hogy biztosítanák a kihajtást, és piros színű térkőkiemeléssel csillapítanák a forgalmat
  • az iskola előtt 3 autónak lenne hely megállni addig, ameddig a gyerek kiszáll a kocsiból és bemegy az iskolába
  • a többi parkolóhelyen 45 fokos szögben állnának meg az autók, így növekedne a leállóhelyek száma.
  • a háziorvosi rendelőnél a Kossuth utcáról érkező utcát egyirányúsítanák és a rendelőnél a parkolók számát itt is megnövelnék.

A tervekben szerepel még:

  • nagyobb mértékű beavatkozás a Kossuth utca 57. számnál levő épületek mögött, ahol több parkolóhelyet alakítanának ki
  • a Csobogós utca 1-től a 35-ig terjedő házaknál megmaradna a kétirányú forgalom, de ott is több lenne a parkolóhely
  • a csomópontoknál úgynevezett fülekkel határolnák a parkolási zónát, így a forgalmat nem akadályoznák az álló autók.
  • a koncepció az, hogy a burkolatcserével az összes parkolási zónát kijelölnék, így egységes képet kapna a terület.

A tervismertetés után a lakók elmondták, hogy az autósok száguldoznak az iskola előtt, szerintük le kellene zárni az utat, mivel nem lehet biztonságosan megoldani az áthajtást. Javaslatként elhangzott, hogy vegyen területeket az önkormányzat, ahol zárt, kamerákkal ellátott parkolókat alakíthatna ki. A parkolási gondokat az is generálja, hogy sokan jönnek az agglomerációból, és a lakótelepen hagyják az autóikat, majd busszal, villamossal mennek tovább. A hozzászólásoknál felmerült az is, hogy az elektromos autóknak terveztek-e töltőfejeket, illetve az iskolai forgalom felügyeletére lesz-e megoldás. A közvilágítás korszerűsítésére is rákérdeztek a lakók.

A főosztályvezető válaszából kiderült, hogy az autókat nem lehet kizárni az iskola előtti területről, az lehet a megoldás, hogy forgalomcsillapító küszöbökkel lassítják a forgalmat. Az iskola előtti közlekedés felügyeletét meg kívánja oldani az önkormányzat, és az elektromos autók töltőállomásainak kialakítására is van lehetőség, de ez a főváros hatáskörébe tartozik. A világítás korszerűsítése is szerepel a tervekben, napelemes kandeláberekben is gondolkodik az önkormányzat.