Abroncscsere előtt

Hamarosan eljön a téligumiabroncs-csere ideje, mégpedig akkor, ha az átlaghőmérséklet tartósan 7 Celsius-fok fölé emelkedik. Azonban korántsem mindegy, hogy milyen minőségű abroncsot választunk, a széles méret-, ár- és minőségbeli kínálatból azonban nehéz kiválasztani az ideálisat.

Gumicsere/Fotó: XV Média, Nagy Botond

Gumicsere/Fotó: XV Média, Nagy Botond

Az abroncscsere az egyik, ha nem a legfontosabb része az autónk nyári felkészítésének – hívja fel a figyelmet közleményében a Magyar Autógumi Szövetség (HTA). Ennek oka egyszerű: a téli abroncs egyszerűen nem alkalmas a nyári közlekedésre. A téli időjárási körülményekhez készített mintázat ugyanis a melegebb évszakban rosszabb irányíthatóságot és fékezhetőséget eredményez.
A HTA leszögezi: nem érdemes bizonytalan, kétes eredetű, például ismeretlen távol-keleti importból származó abroncsokat vásárolni. Ne vegyünk használt gumiabroncsot sem, még akkor se, ha szemmel láthatóan jó állapotban van, hiszen lehetnek olyan belső, szemmel nem látható rejtett hibái, amelyek akár életveszélyes helyzetet is eredményezhetnek.
Vásárláskor érdemes kikérni a gumiabroncsszervizes munkatárs véleményét. Választás előtt figyelembe kell venni az autó típusát, az autógyártó cég méretre vonatkozó ajánlását, közlekedési szokásainkat, és azt, milyen körülmények között, mennyit autózunk a nyári időszakban. Új abroncs választásánál segít a néhány éve kötelező gumiabroncscímke is, amelyen néhány fontos paraméter megtalálható.
A nyári abroncskészletből – és persze a téliből is – minden felnire azonos típusú és mintázatú gumit kell felhelyezni. Ha elkopott vagy megsérült valamelyik abroncs, a vele azonos tengelyen forgó másik abroncsot is ki kell cserélni. Ami végképp tilos: a téli abroncsot a nyárival kombinálni, a fizikát ugyanis nem lehet ­becsapni.