A strandon is egészségesen

Ha strandra vagy egész napos vízparti kirándulásra készül a család, érdemes magunk készítette ételeket fogyasztani, ami nemcsak egészségesebb, de a pénztárcát is jobban kíméli, mint a büfék, éttermek kínálata.

Fotó: XV Média, Nagy Botond

Fotó: XV Média, Nagy Botond

Ha vállaljuk, hogy magunk készítjük el a család egynapi ételét, érdemes először is egy hűtőtáskát beszerezni, aminek számtalan előnye van. Egyrészt nem kell aggódnunk, hogy esetleg romlásnak indul a szendvicsben a sajt vagy a felvágott (ha biztosított a hűtés, a száraz szalámi helyett friss felvágottat is tehetünk a teljes kiőrlésű kenyérből, péksüteményből készülő szendvicsbe), de a friss zöldségek sem veszítenek élvezeti értékükből. Ráadásul szélesebb választékban vihetünk salátaféléket, hidegen tudjuk tartani a gyümölcsöket, az üdítőket (amik lehetőleg ne tartalmazzanak hozzáadott cukrot).
– Amennyiben belefér a keretbe, a strandi büfék, éttermek kínálatából is válogathatunk, a lényeg, hogy maradjunk tudatosak. Tartózkodjunk a bő olajban sültektől, a kolbászféléktől, a lángostól. Együnk inkább salátaféléket hússal, vagy gyrost, esetleg főtt kukoricát. Ilyenkor is igyekezzünk úgy választani, hogy a főétkezés tartalmazzon zöldségfélét – tanácsolja Szabó Krisztina, a XV. Kerületi Önkormányzat Egészségügyi Intézményének dietetikusa, hozzátéve: – A zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával a folyadékbevitelünket is észrevétlenül támogatjuk, ami nagy melegben különösen hasznos.
A szakember szerint a desszert sem tiltott a nem túlsúlyos embereknek, természetesen belefér egy-egy fagyi, palacsinta vagy jégkása ebéd után, a hangsúly azon van, hogy ezek a desszert szerepet töltsék be, azaz ne essünk abba a hibába, hogy palacsintát eszünk ebédre.

Pin It